Deklaracja Dostępności

Wstęp

Krakowskie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego https://www.wopr.krakow.pl/

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2016-07-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-02-12.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Udogodnienia:

– podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
– możliwość powiększenia liter na stronie internetowej
– nawigacja za pomocą skrótów klawiszowych
– odczyt maszynowy
– skala szarości
-wysoki kontrast
-jasne tło
-podświetlane linki

Wyłączenia:

– część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
– część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
– mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
– część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej .
Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenie dla jednostki

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2002-02-12

Data aktualizacji deklaracji: 2022-02-12

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

E-mail osoby kontaktowej: biuro@wopr.krakow.pl

Numer telefonu osoby odpowiedzialnej: 12-421-24-64

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich..

Dostępność architektoniczna

Przystań Krakowskiego Wodnego Ochotnicze Pogotowia Ratunkowe
ul. Dojazdowa 4
30-105 Kraków

  • na obiekt prowadzą dwie bramy wjazdowe oraz jedna furtka, których światło jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa;
  • teren obiektu jest w większości wyłożony kostką;
  • sala wykładowa znajduje się na piętrze pierwszym;
  • nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące- znajdują się tabliczki z napisami w języku Braille“ a
  • Biuro Kr WOPR – znajduje się na piętrze, jednak pracownik po wcześniejszym kontakcie może załatwić sprawę ze stroną bez konieczności wchodzenia na piętro pierwsze;
  • dla osób na wózkach dostępny są pomieszczenia na parterze oraz cały teren obiektu;
  • brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych na parterze;
  • przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób
    z niepełnosprawnością ruchu;
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnej;
  • dla osób z niepełnosprawnością wzroku istnieje możliwość wydruku dokumentów większą lub kontrastową czcionką,
  • w przypadku osób z dysfunkcją słuchu, Kr WOPR nie umożliwia skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, w tym on – line.

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

W budynkach Kr WOPR w sposób głosowy można uzyskać informację o rozkładzie pomieszczeń.

Przystań zapewnia wstęp do budynku osobom korzystającym z psa asystującego.

W przypadku ogłoszenia ewakuacji budynku Stanicy funkcjonuje system ostrzegania pożarowego z sygnalizacją dźwiękową, sygnalizacja alarmowa.

W celu sygnalizacji alarmu wykorzystywane jest megafon nagłaśniający.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.

Skip to content